MIĘDZYNARODOWY PROGRAM CERTYFIKACJI
INTEGRACJI SENSORYCZNEJ AYRES - oryginalna wersja z USA - TERAPIA - Część II
Szkolenie zostało podzielone na dwie części cz. I (teoria i testy EASI), część II. - Terapia
Po ukończeniu Części I i Części II dostają Państwo Międzynarodowy Certyfikat Integracji Sensorycznej AYRES wydawany przez CLASI.
Po każdym z modułów też są wydawane certyfikatu ukończenia danej części.
Szkolenie realizujemy we współpracy:
oraz
Dla kogo:
Szkolenie przeznaczone jest tylko dla terapeutów zajęciowych, logopedów, fizjoterapeutów i psychologów.
Szkolenie składa się z 2 części:
- SI302 "Interwencja ASI w praktyce"
Opis kursu:
To webinarium dostarcza uczestnikom podstawowej wiedzy i umiejętności niezbędnych do korzystania z ASI® jako metody lub ram terapeutycznych opartych na dowodach naukowych.
Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi elementami terapii ASI® oraz koncepcją zgodności interwencji z jej zasadami; otrzymają instrukcje dotyczące prawidłowego stosowania narzędzia ASI® Fidelity Measure (ASI®FM).
Filmy instruktażowe pomogą uczestnikom wyraźnie odróżnić terapie oparte na zasadach ASI® od innych metod terapeutycznych.
Ten kurs online obejmie również indywidualne planowanie leczenia, formułowanie celów terapii proksymalnej, które stanowią podstawę wyboru aktywności terapeutycznej, oraz pomiar wyników dystalnych na poziomie uczestnictwa.
Część 1 (SI302 A): CLASI M5 "Interwencja ASI oparta na dowodach, w tym pomiar wierności interwencji"
ONLINE
Data rozpoczęcia: 25 września 2026 r.
Czas trwania: 4-6 tygodni (łącznie 30 godz.)
Instruktor: Dr Zoe Mailloux
Język kursu: Angielski, z tłumaczeniem
Część 2 (SI302 B): "Terapia ASI w praktyce"
Opis kursu:
Ten praktyczny kurs obejmuje uczestników w małych grupach, którzy przeprowadzają jedną ocenę i dwie sesje terapeutyczne z dzieckiem, wdrażając wszystkie zasady poznane podczas szkolenia.
Kurs dostarcza wskazówek i praktycznych doświadczeń w stosowaniu zasad i technik ASI® w skoncentrowanym na dziecku, zabawowym otoczeniu w ukierunkowany i kontrolowany sposób, aby sprostać indywidualnym wyzwaniom w zakresie uczestnictwa i integracji sensorycznej.
NA MIEJSCU: Warszawa
Data: 12-17 Listopad 2026 r.
Czas trwania: 6 dni z sesjami praktycznymi w dniu 1, 2, 3 i 5 (łącznie 48 godz.)
Instruktor: Elisabeth Soechting, MA, OTR/L, Instruktor/GSIÖ, międzynarodowy instruktor ASI i EASI
Opis kursu: Łącząc to wszystko razem! Zastosowanie wszystkiego, czego nauczyliśmy się do tej pory - od teorii, przez ocenę, po zasady interwencji - w bardzo praktycznym kursie z praktyczną praktyką z prawdziwymi dziećmi.
· Dzień 1: Sesja oceny z wykorzystaniem obserwacji i testów EASI
· Dzień 2: Demonstracje zabiegów prowadzone przez instruktora i współinstruktora lub asystentów nauczyciela - sesje terapeutyczne z dziećmi na sali SI
· Dzień 3 i 5: Praktyczne sesje terapeutyczne prowadzone przez uczestników w małych grupach - sesje terapeutyczne z dziećmi na sali SI
Cele edukacyjne:
- wykorzystanie istotnych informacji z oceny do wyciągnięcia jednoznacznych wniosków na temat deficytów integracji sensorycznej.
- identyfikacja elementów strukturalnych i procesowych Miary Wierności ASI®. wykorzystanie dynamicznego procesu oceny, w którym dodatkowe dane o kliencie są stale gromadzone w trakcie terapii, co pozwala na pogłębienie zrozumienia jego problemu.
- wyjaśnienie i praktyczne wykorzystanie znaczenia wewnętrznej motywacji dziecka i jego aktywnego zaangażowania w terapię.
- identyfikować doświadczenia sensoryczne i reakcje adaptacyjne w terapii.
- wyjaśniać związek między działaniami terapeutycznymi a ułatwianiem reakcji adaptacyjnych.
- zapewniać bezpieczeństwo dziecka podczas terapii.
- dokonywać rozsądnego wyboru środków terapeutycznych, odpowiedniego sprzętu terapeutycznego i sensownych, ukierunkowanych na cel aktywności terapeutycznych. tworzyć sensowne i zabawowe interakcje z dzieckiem i zapewniać mu doświadczenia sukcesu.
- wykorzystywać swoje terapeutyczne „ja”: dostosowywać się do sensorycznych i osobistych potrzeb dziecka.
- formułować zalecenia dotyczące strategii sensorycznych w życiu codziennym (w domu, w szkole i w miejscach publicznych).
- wyjaśniać zalety i ograniczenia terapii ASI® dla różnych grup diagnostycznych, grup wiekowych i trudności.
Treści kursu:
- Analizy aktywności bodźców sensorycznych i reakcji adaptacyjnych dotyczących regulacji pobudzenia, uwagi, organizacji behawioralnej, kontroli postawy, ideacji, planowania ruchu i interakcji społecznych w zależności od codziennych problemów klienta.
- Planowanie interwencji oparte na danych, uwzględniające kluczowe koncepcje terapii SI: reakcję adaptacyjną, napęd wewnętrzny, samoorganizację, projektowanie środowiska.
- Zasady leczenia SI zgodnie z Miarą Wierności ASI® (Parham 2007)
- Planowanie, wyznaczanie celów i bezpośrednie leczenie zgodnie z zasadami ASI® dla różnych typów zaburzeń przetwarzania sensorycznego w różnych grupach wiekowych Indywidualne strategie sensoryczne i modyfikacje środowiska w życiu codziennym Terapia ASI® jako podejście terapeutyczne oparte na dowodach: badania nad skutecznością
Metodyka:
- demonstracja terapii na żywo przez instruktorów z udziałem co najmniej jednego dziecka,
- analiza terapii z wykorzystaniem narzędzia ASI® Fidelity Measure,
- szkolenie praktyczne w gabinecie terapeutycznym (doświadczenie zabawy), ocena i terapia praktyczna pod bezpośrednim nadzorem i z uwzględnieniem opinii instruktorów i asystentów,
- wykład, praca w grupach, analiza wideo, prezentacje i analizy przypadków
Dowody kompetencji:
Podczas kursu:
- Dokumentacja przypadku i prezentacja dziecka testowego na kursie
- Sprawozdanie z kursu dziecka (praca grupowa)
Po kursie:
- Protokół badania i procesów DDDM dziecka testowego
- Refleksja i omówienie własnych obserwacji podczas jednodniowego dnia superwizji z co najmniej 5 terapiami przy użyciu specjalnie opracowanych arkuszy obserwacji
Rezygnacja i zwrot kosztów:
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami. W przypadku pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia, jednak nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnik nie zostanie obciążony kosztami. W przypadku późniejszej rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości 50% wartości szkolenia.