Międzynarodowy kurs Integracji Sensorycznej ASI wg Jean Ayres Sensory Integration - oryginalna wersja z USA - TERAPIA - część II

  • Ilość dni: 1
  • Lokalizacja: on-line
  • Data rozpoczęcia: 05-09-26
  • Data zakończenia: 30-11-26
  • Adres: online + stacjonarnie w Warszawie
  • Cena: 7900 zł

MIĘDZYNARODOWY PROGRAM CERTYFIKACJI

INTEGRACJI SENSORYCZNEJ AYRES - oryginalna wersja z USA - TERAPIA - Część II

 

Szkolenie zostało podzielone na dwie części cz. I (teoria i testy EASI), część II. - Terapia

Po ukończeniu Części I i Części II dostają Państwo Międzynarodowy Certyfikat Integracji Sensorycznej AYRES wydawany przez CLASI.

 

Po każdym z modułów też są wydawane certyfikatu ukończenia danej części.

 

     Integracja sensoryczna polega na przetwarzaniu, integrowaniu i organizowaniu informacji sensorycznych odbieranych z ciała i otoczenia. Terapia Integracji Sensorycznej Ayres opiera się na teorii i koncepcjach opisanych przez A. Jean Ayres, a zatem różni się od innych interwencji sensorycznych pod względem podstawowych założeń.

 
  Ayres była badaczem i klinicystą, która opracowała metodę oceny i przeprowadziła liczne badania, wprowadzając teorię integracji sensorycznej i interwencję. W analizie czynnikowej swoich badań; ujawniła spójne wzorce funkcji i dysfunkcji integracji sensorycznej. Wzory te pomagają nam zrozumieć, w jaki sposób rozwijają się podjednostki sensoryczne i motoryczne u dzieci rozwijających się prawidłowo oraz w jaki sposób problemy w tych podjednostkach wpływają na uczenie się i zachowanie na różne sposoby. Ułatwia nam to empiryczną interpretację danych z oceny, co jest konieczne do bezpośredniej terapii.
 

Szkolenie realizujemy we współpracy:

 

  oraz         

 

 

                                                 

 

 

Dla kogo:
Szkolenie przeznaczone jest tylko dla terapeutów zajęciowych, logopedów, fizjoterapeutów i psychologów.

Szkolenie  składa się z 2 części:

 

  1.       SI302 "Interwencja ASI w praktyce"

 

Opis kursu: 

To webinarium dostarcza uczestnikom podstawowej wiedzy i umiejętności niezbędnych do korzystania z ASI® jako metody lub ram terapeutycznych opartych na dowodach naukowych.

Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi elementami terapii ASI® oraz koncepcją zgodności interwencji z jej zasadami; otrzymają instrukcje dotyczące prawidłowego stosowania narzędzia ASI® Fidelity Measure (ASI®FM).

Filmy instruktażowe pomogą uczestnikom wyraźnie odróżnić terapie oparte na zasadach ASI® od innych metod terapeutycznych.

Ten kurs online obejmie również indywidualne planowanie leczenia, formułowanie celów terapii proksymalnej, które stanowią podstawę wyboru aktywności terapeutycznej, oraz pomiar wyników dystalnych na poziomie uczestnictwa.

 

Część 1 (SI302 A): CLASI M5 "Interwencja ASI oparta na dowodach, w tym pomiar wierności interwencji"

ONLINE

Data rozpoczęcia: 25 września 2026 r. 

Czas trwania: 4-6 tygodni (łącznie 30 godz.)

Instruktor: Dr Zoe Mailloux

Język kursu: Angielski, z tłumaczeniem

 

Część 2 (SI302 B): "Terapia ASI w praktyce" 

 

Opis kursu:

Ten praktyczny kurs obejmuje uczestników w małych grupach, którzy przeprowadzają jedną ocenę i dwie sesje terapeutyczne z dzieckiem, wdrażając wszystkie zasady poznane podczas szkolenia.

Kurs dostarcza wskazówek i praktycznych doświadczeń w stosowaniu zasad i technik ASI® w skoncentrowanym na dziecku, zabawowym otoczeniu w ukierunkowany i kontrolowany sposób, aby sprostać indywidualnym wyzwaniom w zakresie uczestnictwa i integracji sensorycznej.

 

 

NA MIEJSCU: Warszawa

Data: 12-17 Listopad 2026 r. 

Czas trwania: 6 dni z sesjami praktycznymi w dniu 1, 2, 3 i 5 (łącznie 48 godz.)

Instruktor: Elisabeth Soechting, MA, OTR/L, Instruktor/GSIÖ, międzynarodowy instruktor ASI i EASI

Opis kursu: Łącząc to wszystko razem! Zastosowanie wszystkiego, czego nauczyliśmy się do tej pory - od teorii, przez ocenę, po zasady interwencji - w bardzo praktycznym kursie z praktyczną praktyką z prawdziwymi dziećmi. 

·         Dzień 1: Sesja oceny z wykorzystaniem obserwacji i testów EASI

·         Dzień 2: Demonstracje zabiegów prowadzone przez instruktora i współinstruktora lub asystentów nauczyciela - sesje terapeutyczne z dziećmi na sali SI

·         Dzień 3 i 5: Praktyczne sesje terapeutyczne prowadzone przez uczestników w małych grupach - sesje terapeutyczne z dziećmi na sali SI 

 

Cele edukacyjne:

  • wykorzystanie istotnych informacji z oceny do wyciągnięcia jednoznacznych wniosków na temat deficytów integracji sensorycznej.
  • identyfikacja elementów strukturalnych i procesowych Miary Wierności ASI®. wykorzystanie dynamicznego procesu oceny, w którym dodatkowe dane o kliencie są stale gromadzone w trakcie terapii, co pozwala na pogłębienie zrozumienia jego problemu.
  • wyjaśnienie i praktyczne wykorzystanie znaczenia wewnętrznej motywacji dziecka i jego aktywnego zaangażowania w terapię.
  • identyfikować doświadczenia sensoryczne i reakcje adaptacyjne w terapii.
  • wyjaśniać związek między działaniami terapeutycznymi a ułatwianiem reakcji adaptacyjnych.
  • zapewniać bezpieczeństwo dziecka podczas terapii.
  • dokonywać rozsądnego wyboru środków terapeutycznych, odpowiedniego sprzętu terapeutycznego i sensownych, ukierunkowanych na cel aktywności terapeutycznych. tworzyć sensowne i zabawowe interakcje z dzieckiem i zapewniać mu doświadczenia sukcesu.
  • wykorzystywać swoje terapeutyczne „ja”: dostosowywać się do sensorycznych i osobistych potrzeb dziecka.
  • formułować zalecenia dotyczące strategii sensorycznych w życiu codziennym (w domu, w szkole i w miejscach publicznych).
  • wyjaśniać zalety i ograniczenia terapii ASI® dla różnych grup diagnostycznych, grup wiekowych i trudności.

 

Treści kursu:

  • Analizy aktywności bodźców sensorycznych i reakcji adaptacyjnych dotyczących regulacji pobudzenia, uwagi, organizacji behawioralnej, kontroli postawy, ideacji, planowania ruchu i interakcji społecznych w zależności od codziennych problemów klienta.
  • Planowanie interwencji oparte na danych, uwzględniające kluczowe koncepcje terapii SI: reakcję adaptacyjną, napęd wewnętrzny, samoorganizację, projektowanie środowiska.
  • Zasady leczenia SI zgodnie z Miarą Wierności ASI® (Parham 2007)
  • Planowanie, wyznaczanie celów i bezpośrednie leczenie zgodnie z zasadami ASI® dla różnych typów zaburzeń przetwarzania sensorycznego w różnych grupach wiekowych Indywidualne strategie sensoryczne i modyfikacje środowiska w życiu codziennym Terapia ASI® jako podejście terapeutyczne oparte na dowodach: badania nad skutecznością

 

Metodyka: 

  • demonstracja terapii na żywo przez instruktorów z udziałem co najmniej jednego dziecka,
  • analiza terapii z wykorzystaniem narzędzia ASI® Fidelity Measure,
  • szkolenie praktyczne w gabinecie terapeutycznym (doświadczenie zabawy), ocena i terapia praktyczna pod bezpośrednim nadzorem i z uwzględnieniem opinii instruktorów i asystentów,
  • wykład, praca w grupach, analiza wideo, prezentacje i analizy przypadków

 

Dowody kompetencji: 

Podczas kursu:

  •  Dokumentacja przypadku i prezentacja dziecka testowego na kursie
  • Sprawozdanie z kursu dziecka (praca grupowa)

 

Po kursie:

  • Protokół badania i procesów DDDM dziecka testowego
  • Refleksja i omówienie własnych obserwacji podczas jednodniowego dnia superwizji z co najmniej 5 terapiami przy użyciu specjalnie opracowanych arkuszy obserwacji

Karta zgłoszeniowa

Dane zgłaszającego:

Dane Uczestnika/ów Szkolenia:

Aby otrzymać fakturę za szkolenie - proszę wypełnić wszystkie pola:

Rezygnacja i zwrot kosztów:
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w szkoleniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami. W przypadku pisemnego powiadomienia o rezygnacji ze szkolenia, jednak nie później niż 14 dni roboczych przed terminem szkolenia, uczestnik nie zostanie obciążony kosztami. W przypadku późniejszej rezygnacji uczestnik zostanie obciążony opłatą manipulacyjną w wysokości 50% wartości szkolenia.

Image

SZKOLENIA

Wpis do rejestru instytucji szkoleniowych pod numerem ewidencyjnym 2.14/00349/2019

KONTAKT


Pon - nieczynne
Wt - Pt: 10:00-16:00

ADRES


S O Y E R
Centrum Szkoleniowe

ul. Różana 2
05-270 Marki