Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - I stopnia - stacjonarny - Stopnia I
Kurs ma przekazać wiedzę i praktyczne doświadczenia w zakresie posługiwania się RUCHEM jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka o prawidłowym rozwoju, jaki zastosowania RUCHU w terapii zaburzeń rozwojowych.
Data rozpoczęcia szkolenia | 2024-12-14 |
Data zakończenia szkolenia | 2024-12-15 |
Ilość dni | 2 |
Godziny rozpoczęcia | sobota -9.00-16.30, niedziela - 8.30-14.30 |
Miasto | Warszawa |
Adres | Warszawa, ul. Wspólna 56, Centrum Konferencyjne "Wspólna" |
Cena | 650 zł |
Opis |
Prowadzący:
Dariusz Okrzesik - psycholog (rocznik 1969), absolwent Uniwersytetu Gdańskiego (Psychologia) i Akademii Wychowania Fizycznego w Gdańsku (odnowa biologiczna i fizjoterapia). 25 lat stażu pracy w oświacie (był nauczycielem, psychologiem, wychowawcą, dyrektorem i wizytatorem KO). Posiada uprawnienia do szkoleń z upoważnienia International Sherborne Co-operation (certyfikat ISCO nr 86/2008) w Anglii. Blisko 25 lat doświadczeń w pracy i szkoleniach z tej metody m.in. we współpracy z prof. zw. dr hab. M.Bogdanowicz (certyfikat ISCO), z którą m.in. jest współautorem książki "Opis i planowanie zajęć wg MRR W.Sherborne" Bogdanowicz/Okrzesik 2005. Współprowadził lub brał udział w szkoleniach i zjazdach z Ruchu Rozwijającego w Anglii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Luksemburgu i Polsce. Na co dzień pracuję jako psycholog – praktyka prywatna i szkoleniowiec (prowadzi zajęcia dla firm i ośrodków szkoleniowych oraz uczelni). Wcześniej jako psycholog i dyrektor w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sopocie (przez 9 lat). Aktualnie po przeprowadzce z Trójmiasta, mieszka blisko granicy polsko-czeskiej na wsi pod Cieszynem.
Certyfikowane szkolenie w zakresie „Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne” stopień 1 z upoważnienia International Sherbone Co-operation w UK.
Profil uczestnika:
Serdecznie zapraszamy fizjoterapeutów, logopedów, pedagogów specjalnych, nauczycieli, specjalistów, rehabilitantów, rodziców, studentów, terapeutów w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju oraz osoby pracujące z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na 13 godzinny (po 45 minut) kurs dający uprawnienia do stosowania Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne.
Szkolenie uprawnia do:
Wykorzystania metody w pracy terapeutycznej i jest przygotowaniem do pracy metodą Ruchu Rozwijającego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z założeniami teoretycznymi oraz odbywają się sesje ruchowe z udziałem uczestników, pod okiem prowadzących tworzą własne scenariusze zajęć oraz mogą obserwować sesje na materiale filmowym.
Celem szkolenia jest zapoznanie z założeniami metody Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherbone jako jednej ze wspomagających i terapeutycznych metod pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, w tym z osobami niepełnosprawnymi. Ukończenie szkolenia pozwala na pracę tą metodą i prowadzenie zajęć w placówkach (nie upoważnia do prowadzenia szkoleń w tym zakresie).
Program szkolenia:
– kolejność sesji:
- Zajęcia wstępne: poczucia tożsamości (“ja”) i integracji z grupą.
- Sesja ruchowa z omówieniem: MRR – budowanie relacji.
- Sesja teoretyczn: Autorka Ruchu Rozwijającego – V.Sherborne (film). System szkoleń, literatura, ISCO.
- Założenia i cele metody Ruchu Rozwijającego. R.Laban
- Sesja ruchowa z omówieniem.
Kształtowanie świadomości ciała. Budowanie relacji.
Analiza ruchu w praktyce. Potrzeby realizowane poprzez MRR.
- Sesja teoretyczna: Struktura zajęć w MRR (filmy).
- Ruch wg R.Labana (L.Marsden) – analiza/planowanie zajęć
- Sesja ruchowa: Komunikacja i relacje w ruchu. Laban.
- Sesja teoretyczna:
- Zastosowanie MRR (filmy z Wielkiej Brytanii, Belgii, Polski).
- Sesja warsztatowa: Motywacja do pracy MRR.
- Sesja ruchowa z omówieniem:
- praca w grupie,
- praca z osobą niepełnosprawną (użycie przyboru)
- Sesja ruchowa: sekwencyjność i kreatywność
- Warunki komfortu i przyczyny dyskomfortu w MRR – dyskusja.
- Zakończenie - wręczenie certyfikatów ukończenia 1 poziomu kursu.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy:
- znają cele i założenia metody, jej autorkę i analizę ruchu wg Labana
- znają podstawowe obszary pracy w metodzie, planowanie i literaturę,
- planują ramowy konspekt zajęć w oparciu o poznane doświadczenia ruchowe i relacje
Reprezentatywna literatura:
- Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska M. (1992) „Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka”. Warszawa, WSiP
- Sherborne W. (1997) „Ruch rozwijający dla dzieci”. Warszawa, PWN
- Bogdanowicz M., Kasica A. (2003) „Ruch Rozwijający dla wszystkich – Efektywność metody Weroniki Sherborne”. Gdańsk, Wyd. Harmonia
- Bogdanowicz M. (2003) „Skale Obserwacji Zachowania (SOZ) Dzieci i Rodziców uczestniczących w zajęciach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”. Gdańsk, Wyd. Harmonia
- Bogdanowicz M., Okrzesik D. (2005) „Opis i planowanie zajęć według metody Weroniki Sherborne”. Gdańsk, Wyd. Harmonia
Do uzyskania zaliczenia (certyfikatu) niezbędny jest udział w 100% zajęć (teoria i praktyka).
Cześć teoretyczna przeplatana jest częścią praktyczną , ruchową, wszystkie kategorie ruchu są prezentowane w grupie i omawiane ich zastosowanie.
Ze względu, że 80% zajęć to część praktyczna uczestnicy proszeni są o wygodny strój do ćwiczeń (nie ubierać spódnic ani sukienek) , buty na zmianę, lub skarpetki