Test EASI - Zaawansowany
Data rozpoczęcia szkolenia | 2024-12-16 |
Data zakończenia szkolenia | 2025-06-30 |
Ilość dni | 0 |
Godziny rozpoczęcia | online + Warszawa |
Miasto | ONLINE |
Adres | online (dostęp 8 tygodni) + Warszawa/Marki (stacjonarnie-5 dni) |
Cena | 5850 zł - istnieje możliwość rozłożenia na raty |
Opis |
Testy EASI
Najnowsza na świecie bateria testów do diagnozy zaburzeń procesów integracji sensorycznej
Dla kogo:
Szkolenie przeznaczone jest dla uczestników kursu z Integracji Sesnorycznej w firmie Soyer, którzy ukończyli co najmniej szkolenie SI101 i 102- tj. psychologów, fizjoterapeutów, logopedów.
Cele szkolenia:
Celem tego szkolenia jest nauka poprawnego stosowania testów do integracji sensorycznej EASI: zasad przeprowadzania badania testami oraz obliczania i interpretowania wskaźników. Testy EASI mają za zadanie mierzyć: percepcję sensoryczną, reaktywność sensoryczną, posturalną, wzrokową, obustronną koordynację ruchową i praksję w sposób minimalizujący wpływ kulturowy, rozumienie językowe i wcześniejsze doświadczenia.
Szkolenie składa się z dwóch części:
-online M2 - Uczestnik w ciągu 60 dni kalendarzowych trwania szkolenia ma dostęp do platformy szkoleniowej, na której znajduje się 20 modułów.
Czas trwania 30h (20h kursu online, 10h nauki samodzielnej i ćwiczeń)
-stacjonarnie M3 - Warszawa/Marki - nauka praktyczna - 5 dni na miejscu.
Czas trwania 42h (30h na miejscu plus 12h przygotowania, raport).
Dopiero po ukończeniu tych dwóch kursów wraz z dodatkowymi zadaniami uczestnicy uzyskają dostęp do internetowej platformy ewaluacyjnej ESP.
Szkolenie M2 - online
Ten kurs online obejmuje 20 lekcji, które wprowadzają uczestników w kompleksową ocenę zgodnie z zasadami ASI?, ze szczególnym uwzględnieniem nowej baterii testów „Ocena w integracji sensorycznej Ayres” (EASI). Uczestnicy zapoznają się z testami EASI za pomocą szczegółowych instrukcji i demonstracji wideo. Otrzymują również szczegółowe instrukcje dotyczące samodzielnego i niedrogiego przygotowania materiału do badań. Formularze protokołów w języku polskim (tłumaczenie przysięgłe) są dostępne do pobrania.
Szkolenie M3 - stacjonarne
Nacisk położony jest na ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem własnych materiałów testowych EASI. Podczas zajęć partnerskich i w małych grupach uczestnicy ćwiczą przeprowadzanie i ocenę poszczególnych testów EASI oraz na koniec całej sesji testowej. Kurs powtarza także wszystkie aspekty integracji i praktyki sensorycznej oraz ich znaczenie dla aktywności i codziennego radzenia sobie. Uczestnicy mają możliwość wyjaśnienia pytań dotyczących teorii i testów, o których uczyli się i ćwiczyli podczas webinaru. Korzystając ze studiów przypadków omawiamy prawidłową ocenę testów. Szczegółowo przedstawiono także ocenę online na platformie ESP.
Szkolenie M3 - stacjonarne
Nacisk położony jest na ćwiczenia praktyczne z wykorzystaniem własnych materiałów testowych EASI. Podczas zajęć partnerskich i w małych grupach uczestnicy ćwiczą przeprowadzanie i ocenę poszczególnych testów EASI oraz na koniec całej sesji testowej. Kurs powtarza także wszystkie aspekty integracji i praktyki sensorycznej oraz ich znaczenie dla aktywności i codziennego radzenia sobie. Uczestnicy mają możliwość wyjaśnienia pytań dotyczących teorii i testów, o których uczyli się i ćwiczyli podczas webinaru. Korzystając ze studiów przypadków omawiamy prawidłową ocenę testów. Szczegółowo przedstawiono także ocenę online na platformie ESP.
Prowadząca szkolenie:
Elisabeth Soechting
Certyfikowany i Licencjonowany Terapeuta Zajęciowy, Psycholog w trakcie doktoratu. Docent- GSIÖ oraz Instruktor Praksji, Instruktor USC/WPS
Szkolenie z SI:
Elisabeth zetknęła się po raz pierwszy z Integracją Sensoryczną w 1990 roku podczas kursu prowadzonego przez niemieckich terapeutów zajęciowych. Pragnąc pogłębić wiedzę z tego zakresu, rozpoczęła szkolenie z IS w Stanach Zjednoczonych w 1995 roku, gdzie uczyła się wraz z Gretchen Dahl-Reeves oraz Susanne Smith Roley. Następnie była prowadzona mentorsko przez Zoe Mailloux oraz Erna Blanche. Od 2003 regularnie uczestnicy w konferencjach i kontynuuje edukację w USA (np. Konferencja AOTA, Konferencja SPD 2009, Sympozjum Terapii Zajęciowej 2006 i 2013, "Zaawansowany Certyfikat w Badaniach nad Autyzmem i Interwencją" z Roseann Schaaf na Uniwersytecie Jefferson , Filadelfia). W 2004 została międzynarodowym Instruktorem USC/WPS i następnie uczyła na całym świecie, np. w Lubljanie, Los Angeles, Nowym Jorku, New Delhi oraz Hong Kongu. Obecnie jest doktorantką na Uniwersytecie w Wiedniu, SCAN-Unit na Wydziale Psychologii. Jej praca dotyczy :“Roli Proprioceptywnego Przetwarzania dla Praksji oraz Udziału Autystycznych Dziecji".
Zasługi
• Pediatra Terapii Zajęciowej od 1987
• wydawca i główny autor książki na temat Integracji Sensorycznej (2006), pomysłodawca i autor książki obrazkowej ze stronami dla rodziców "Manche Kinder sind irgendwie anders..."
• liczne artykuły w niemieckich wydawnictwach dotyczących IS, np. artykuł z 1998 dotyczącego pilota standaryzacji testów SIPT, a w 2014 systematyczna ocena efektywności Terapii Zajęciowej i Integracji Sensorycznej od 2007 do 2013 w ErgoScience
• tłumaczenie głównych podręczników do IS autorstwa Ayres (IS i dziecko), Bundy, Lane & Murray i Smith Roley, Blanche & Schaaf; oprawa audio do “Obserwacje w Integracji Sensorycznej" (2003) oraz “Gdzie dzieci żyją, bawią się, uczą” (2009)
• założyciel i obecny prezes Austriackiej organizacji GSIÖ, wiodącej w rozwoju programu certyfikującego SI THERAPY original
Informacje ogólne:
Kurs CLASI M2, które uczestnicy realizują w ramach pracy samodzielnej. Kurs obejmuje 20 lekcji, które zapoznają uczestników z kompleksową oceną zgodną z zasadami ASI?. Przedstawiane są specjalne procedury, które można wykorzystać do oceny najważniejszych funkcji integracji sensorycznej oraz do planowania interwencji zgodnie z zasadami ASI?. Uczestnicy są najpierw zapoznawani zestawem testów standaryzowanych „Ewaluacja w Integracji Sensorycznej Ayres” (EASI).
Pięciodniowy kurs stacjonarny CLASI M3 (dni 1-4) oraz jeden dzień testowania tzw. „dzieci kursowych”, które byłoby idealnie, aby powróciły na kurs dotyczący terapii około 3 miesiące później. W dniach 1-4 (M3) uczestnicy przechodzą przez wszystkie 20 testów EASI w parach, aby doprecyzować pytania i poprawić poprawność ich używania.
Nauka samodzielna
Praktyka w przeprowadzaniu wszystkich przedstawionych testów (w zależności od dostępności wymaganych materiałów testowych). Uczestnicy powinni najpierw ćwiczyć przeprowadzanie testów i ich ocenianie za pomocą filmów szkoleniowych, a następnie z dorosłymi i dziećmi rozwijającymi się normalnie.
CelePięciodniowy kurs stacjonarny CLASI M3 (dni 1-4) oraz jeden dzień testowania tzw. „dzieci kursowych”, które byłoby idealnie, aby powróciły na kurs dotyczący terapii około 3 miesiące później. W dniach 1-4 (M3) uczestnicy przechodzą przez wszystkie 20 testów EASI w parach, aby doprecyzować pytania i poprawić poprawność ich używania.
Nauka samodzielna
Praktyka w przeprowadzaniu wszystkich przedstawionych testów (w zależności od dostępności wymaganych materiałów testowych). Uczestnicy powinni najpierw ćwiczyć przeprowadzanie testów i ich ocenianie za pomocą filmów szkoleniowych, a następnie z dorosłymi i dziećmi rozwijającymi się normalnie.
Po module diagnostycznym uczestnicy będą w stanie:
• Określić, jak będą postępować przy ewaluacji klienta.
• Wybierać odpowiednie procedury diagnostyczne dla każdej funkcji sensoryczno-integracyjnej (modulacji i percepcji przedsionkowej, czucia głębokiego, dotyku, wzroku i słuchu, a także praksji).
• Używać kwestionariusza sensorycznego (WN-FBG lub SPM) oraz testów EASI w sposób rzetelny i rozwinąć schemat w ich przeprowadzaniu.
• Zrozumieć konstrukty badane przez te procedury.
Program szkolenia:
Kurs M2 - online
• L1 Proces podejmowania decyzji oparty na danych (DDDM) | • L19 Test EASI SR |
• L2 Typy procedur diagnostycznych | • L12 Integracja dwustronna – BI |
• L3 Wprowadzenie do percepcji sensorycznej | • L13 Wprowadzenie do praksji - Pr:P, Pr:S |
• L4 Wprowadzenie do percepcji dotykowej | • L14 Wizyoprakcja - VPr:D |
• L5 Stereognozja - TP:D, TP:S, TP:O | • L15 Konstrukcja wizjoprakcyjna - VPr:C |
• L6 Wprowadzenie do propriocepcji (czucia głębokiego) - P:JP, P:F | • L16 Praksja werbalna - Pr:FD |
• L7 Wprowadzenie do funkcji przedsionkowej - V:N |
• L17 Ideacja praksji - Pr:I |
• L8 Wprowadzenie do percepcji wzrokowej - VP:S | • L18 Wprowadzenie do reaktywności - SR, SPM, WN-FBG |
• L9 Wprowadzenie do percepcji słuchowej - A:L | • L19 Test EASI SR |
• L10 Wprowadzenie do kontroli okoruchowej i posturalnej, integracja dwustronna - OcM&Pr | • L20 Podsumowanie materiału |
Historia testów do SI:
- 1974r. - A. Jean Ayres - Testy Południowo-Kalifornijskie
- 1989r. - A. Jean Ayres- SIPT
- 2022r. - "CLASI" USA - EASI
Bateria EASI składa się z 20 testów oceniających:
* percepcję sensoryczną,
* zdolności czuciowo-motoryczne,
* praksję,
* reaktywność sensoryczną.
Cena szkolenia obejmuje:
–udział w szkoleniu,
–materiały szkoleniowe,
–certyfikat o ukończeniu szkolenia
Rezygnacja i zwrot kosztów:
W przypadku rezygnacji ze szkolenia należy poinformować o tym mailowo najpóźniej 14 dni przed planowanym terminem szkolenia. Brak pisemnej rezygnacji ze szkolenia najpóźniej 14 dni przed szkoleniem i nieobecność osoby na szkoleniu zwalnia organizatora z obowiązku zwrotu opłaty za szkolenie.
Zapisy:
Celem zapisania się proszę o skorzystanie z gotowego formularza – karta zgłoszeniowa dostępna na głównej stronie w górnym pasku
Lub
Prosimy o przesłanie zgłoszenia na adres email: biuro@soyer.edu.pl
Zgłoszenie powinno zawierać:
nazwa, miasto, ulica i termin szkolenia
imię i nazwisko uczestnika (zostanie umieszczone na certyfikacie)
adres e-mail uczestnika (kwestie organizacyjne)
nr telefonu komórkowego (ewentualne powiadomienia SMS)
kod pocztowy i miasto, ulica zamieszkania uczestnika
Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na firmę - dodatkowo:
nazwa firmy
pełny adres firmy
NIP firmy
Jeżeli istnieje potrzeba otrzymania faktury na osobę prywatną - dodatkowo:
imię i nazwisko
pełny adres (ulica, nr domu, miasto, kod pocztowy)
W przypadku jednorazowego zapisu większej ilości osób, bardzo prosimy
o informację, czy każdy z uczestników będzie płacił za siebie oddzielnie,
czy zamówienie zostanie opłacone w całości.
Wpłaty:
Płatność przelewem- istnieje możliwość płatności w ratach. Numer konta bankowego do wpłaty podajemy mailem przed szkoleniem. Wpłaty dokonują Państwa wg harmonogramu.