OK
Strona używa plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień
dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Więcej szczegółów w Polityce Prywatności
  • ADOS - 2 Diagnoza Autyzmu
  • Poradnia diagnostyczna

Komunikacja z rodzicami i zespołem przedszkola -


Data rozpoczęcia szkolenia 2025-05-10
Data zakończenia szkolenia 2025-05-10
Ilość dni 1
Godziny rozpoczęcia 9.00-16.00
Miasto Warszawa
Adres Warszawa (bliżej terminu podamy miejsce)
Cena 650 zł
Opis


Adresaci szkolenia:
Szkolenie kierowane jest do kadry przedszkolnej, m.in. do nauczycieli wychowania przedszkolnego, wychowawców, nauczycieli wspomagających, psychologów, logopedów pracujących w przedszkolach


Opis szkolenia:
Komunikacja z rodzicami w przedszkolu jest podstawą edukacji i wspierania najmłodszych. Jednocześnie budzi wiele emocji a także niesie wyzwania, na które specjaliści nie zawsze czują się przygotowani. Szkolenie pozwoli spojrzeć na trudne sytuacje komunikacyjne zarówno z perspektywy specjalisty, jak i rodzica.

Zastanowimy się
jakie zachowania i sposoby myślenia utrudniają obu stronom porozumienie. Umiejętności komunikacyjne omówimy stopniowo, rozpoczynając od wskazówek dotyczących codziennego kontaktu z rodzicami.

Następnie zastanowimy się jak odpowiadać na
obawy rodziców, stawiać mądre granice w kontakcie, a także przekazywać trudne informacje dotyczące rozwoju dziecka we wspierający sposób.

Szkolenie wyposaży uczestników także w wiedzę dotyczącą zasad komunikacji wewnątrz zespołów przedszkolnych.


Metody pracy:
Szkolenie łączy elementy wykładu z pracą warsztatową, dyskusją i wymianą doświadczeń między uczestnikami grupy. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć omawiane umiejętności w kameralnych grupach.

Plan szkolenia:
•          Perspektywa rodzica: doświadczenie rodzicielstwa i najczęstsze źródła niepokoju rodziców; różnice między rodzinami w zakresie rozumienia rozwoju dzieci i sposobów komunikowania się ze specjalistami

•          Perspektywa specjalisty: omówienie przykładów trudnych sytuacji komunikacyjnych, związanych z nimi emocji i dylematów nauczycieli, rozpoznanie własnych schematów komunikacyjnych

•          Bariery w komunikacji: najczęstsze pułapki poznawcze i zachowania utrudniające kontakt z rodzicami oraz jak ich uniknąć

•          Podstawowe umiejętności komunikacyjne: budowanie relacji i budowanie struktury rozmowy, umiejętność aktywnego słuchania, parafrazowania, klaryfikacji, odzwierciedlania

•          Budowanie kontaktu z rodzicem: rozpoczynanie i podtrzymywanie kontaktu, wskazówki dotyczące przekazywania codziennych informacji zwrotnych, rozmowa o rozwoju dziecka, wspieranie kompetencji rodzicielskich

•          Trudne sytuacje komunikacyjne: stawianie granic, przekazywanie obaw dotyczących rozwoju dziecka, odpowiadanie na nierealistyczne oczekiwania, rozwiązywanie sytuacji problemowych

•          Zasady komunikacji z członkami zespołu edukacyjno-terapeutycznego i znaczenie superwizji