Komunikacja z rodzicami i zespołem przedszkola -
Data rozpoczęcia szkolenia | 2025-05-10 |
Data zakończenia szkolenia | 2025-05-10 |
Ilość dni | 1 |
Godziny rozpoczęcia | 9.00-16.00 |
Miasto | Warszawa |
Adres | Warszawa (bliżej terminu podamy miejsce) |
Cena | 650 zł |
Opis |
Adresaci szkolenia:
Szkolenie kierowane jest do kadry przedszkolnej, m.in. do nauczycieli wychowania przedszkolnego, wychowawców, nauczycieli wspomagających, psychologów, logopedów pracujących w przedszkolach
Opis szkolenia:
Komunikacja z rodzicami w przedszkolu jest podstawą edukacji i wspierania najmłodszych. Jednocześnie budzi wiele emocji a także niesie wyzwania, na które specjaliści nie zawsze czują się przygotowani. Szkolenie pozwoli spojrzeć na trudne sytuacje komunikacyjne zarówno z perspektywy specjalisty, jak i rodzica.
Zastanowimy się jakie zachowania i sposoby myślenia utrudniają obu stronom porozumienie. Umiejętności komunikacyjne omówimy stopniowo, rozpoczynając od wskazówek dotyczących codziennego kontaktu z rodzicami.
Następnie zastanowimy się jak odpowiadać na obawy rodziców, stawiać mądre granice w kontakcie, a także przekazywać trudne informacje dotyczące rozwoju dziecka we wspierający sposób.
Szkolenie wyposaży uczestników także w wiedzę dotyczącą zasad komunikacji wewnątrz zespołów przedszkolnych.
Metody pracy:
Szkolenie łączy elementy wykładu z pracą warsztatową, dyskusją i wymianą doświadczeń między uczestnikami grupy. Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć omawiane umiejętności w kameralnych grupach.
Plan szkolenia:
• Perspektywa rodzica: doświadczenie rodzicielstwa i najczęstsze źródła niepokoju rodziców; różnice między rodzinami w zakresie rozumienia rozwoju dzieci i sposobów komunikowania się ze specjalistami
• Perspektywa specjalisty: omówienie przykładów trudnych sytuacji komunikacyjnych, związanych z nimi emocji i dylematów nauczycieli, rozpoznanie własnych schematów komunikacyjnych
• Bariery w komunikacji: najczęstsze pułapki poznawcze i zachowania utrudniające kontakt z rodzicami oraz jak ich uniknąć
• Podstawowe umiejętności komunikacyjne: budowanie relacji i budowanie struktury rozmowy, umiejętność aktywnego słuchania, parafrazowania, klaryfikacji, odzwierciedlania
• Budowanie kontaktu z rodzicem: rozpoczynanie i podtrzymywanie kontaktu, wskazówki dotyczące przekazywania codziennych informacji zwrotnych, rozmowa o rozwoju dziecka, wspieranie kompetencji rodzicielskich
• Trudne sytuacje komunikacyjne: stawianie granic, przekazywanie obaw dotyczących rozwoju dziecka, odpowiadanie na nierealistyczne oczekiwania, rozwiązywanie sytuacji problemowych
• Zasady komunikacji z członkami zespołu edukacyjno-terapeutycznego i znaczenie superwizji